Aquests llagostins els vaig fer com a aperitiu per Sant Esteve, el 26 de desembre. Queden espectaculars, són atrevits, originals, diferents… Són simplement especials.
Tenen el gustet del brandi i el vi blanc que, barrejat amb el sabor del safrà i els llagostins, li dóna un toc d’elegància extrema.
És molt fàcil de fer, potser el més difícil és pelar-los jejeje que alguns estaven ben agafats i costava pelar.
Si els aneu a servir individuals (en una cullereta de presentació o emplatats individualment) podeu deixar-hi la cua perquè quedi més bonica la presentació. Però si els aneu a servir tots junts en un plat o safata al centre de la taula per a que cada comensal un vagi picant, millor els peleu del tot ja que seran més còmodes de menjar.
El que sí us adverteixo és que amb les quantitats de brandi i vi blanc que vénen a la recepta es nota bastant el gust del licor, s’evapora poc ja que el temps de cocció no deixa que redueixi massa, així que si voleu, podeu reduir una miqueta la quantitat. Encara que crec que aquesta és la gràcia de la recepta, crec és el que li dóna l’originalitat. Però bé, això ja ho anireu provant i ja anireu adaptant la recepta als vostres gustos.
Animeu-vos a fer aquest aperitiu quan tingueu convidats, sorprendreu als comensals i tindreu un aperitiu totalment diferent al que estem acostumats.
PetoNats!
nat
Llagostins al safrà:
70gr escalunyes (si no en torbeu poder posar-hi cebes)
1 branqueta julivert
50gr d’oli oliva verge extra
1 culleradeta Maizena
25gr vi blanc sec
500gr de llagostins (només els cossos)
2 sobres o capsetes de safrà
25gr de brandi o conyac
Posem al vas les escalunyes i el julivert i programem 6 segons a v4. Baixem les parets, afegim l’oli i programem 8 minuts, 90º, velocitat cullera.
Dissolem la culleradeta de maizena en la meitat del vi i reservem.
Col·loquem la papallona a les ganivetes i hi afegim els llagostins juntament amb el safrà. Programem 5 minuts, 90º, v1.
Passat 1 minut afegim pel bocal el brandi i la meitat restant del vi.
Quan falti 1 minut per acabar el temps programat, afegim pel bocal la maizena que tenim dissolta en el vi
Retroenllaç: Us desitjo Bones Festes!! | ThermoNat·CAT·
Retroenllaç: Us desitjo Bones Festes!! | ✿ el blog de nat ✿·